The islands... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Quirine Smit - WaarBenJij.nu The islands... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Quirine Smit - WaarBenJij.nu

The islands...

Blijf op de hoogte en volg Quirine

18 December 2013 | Thailand, Bangkok

Woaaawww! Vandaag stapte ik precies drie maanden geleden met knikkende knieen het vliegtuig in.. Ik weet dat het cliche is, maar het is waar; time flies when you're having fun!

In mijn vorige verslag was ik gebleven bij Battambang; een plaats in Cambodja dichtbij de grens van Thailand. Mijn plan was om gelijk naar het zuiden te reizen, maar doordat ze in Battambang geen goede travelagency hebben, moest ik vanuit deze plek eerst naar Bangkok en kan ik vanaf daar naar het zuiden reizen.
De reis en het regelen van het visum gingen allemaal prima totdat ik Bangkok binnenreed. Ik weet niet of jullie iets van de demonstraties hebben meegekregen, maar toen ik er was, was het het ergst van allemaal. Ik heb uuuren in de file gestaan om alleen maar in de stad te komen. Eindelijk daar, werd ik, alleen, in een of ander vage wijk gedropt en ik moest zelf maar uitzoeken waar ik was en hoe ik hier zo snel mogelijk weer vandaan kwam. Ik was inmiddels al zo'n negen uur onderweg en ik was tijdens deze reis weer ziek geworden, dus dat was niet erg leuk. Uiteindelijk een tuctuc gevonden die mij voor veelste veel geld bij Koh San Road dropte, en daar kon ik mijn hostel zoeken. Ik was blij ein-de-lijk bij het hostel aan te komen, totdat ik hier daadwerkelijk binnenstapte. Ik had een vrouwendorm geboekt (niet dat ik iets tegen mannen heb, maar hee als je de keuze hebt, kies ik liever voor een slaapzaal met alleen maar vrouwen) maar toen ik daaraan kwam bleek die hele vrouwendorm niet te bestaan. Goed, niet erg natuurlijk, als er niet elf oudere mannen op die slaapzaal lagen, die mij allemaal (dronken) aanstaarden met blikjes bier in hun handen. Verder was het hostel echt ontzettend smerig en die geur... Brr! Dit was een van m'n eerste momenten dat ik echt wenste om gewoon weer thuis te zijn. Ik dropte snel mijn spullen want ik moest de stad in om iets te regelen; namelijk m'n visum voor Myanmar! Dat kan namelijk niet in India dus dat moet ik van te voren doen. Ik dacht dat dat wel in een dag geregeld zou worden, maar nee. Het was inmiddels vrijdagavond en de ambassade zou pas maandag weer opengaan. Als gevolg dat ik dus nu (op z'n vroegst!) 3,5 dag moest wachten. Snik. Al en met al, was dit op z'n zachtst gezegd geen leuke dag. Waarop Niels zei dat ik op z'n kosten de komende nachten in Bangkok in een veilig, fijn hotel mocht slapen. Echt enorm lief! :)

De komende dagen heb ik in Bangkok vooral gebruikt om beter te worden. Echt de stad in kon ik toch niet vanwege de demonstraties die er aan de gang waren; toen ik daar was zijn er zelfs doden gevallen! Het was trouwens geen straf om in het hotel te blijven, want het was suuuper lekker weer en ik kon uren aan het zwembad liggen.
Zondag voelde ik me weer een stuk beter, en toen ik een klein rondje liep kwam ik opeens een oude bekende tegen; Jelle! Leuk en gek tegelijkertijd om na 2,5 maand een bekend gezicht te zien. Jelle was samen met Max aan het reizen. 's Avonds wat gegeten samen en we wilden toch stiekem kijken hoe het er nou aan toeging tijdens die demonstraties (sorry mam hihi) maar dat was eigenlijk allemal niet zo boeiend. Saaaaiii.... ;)
De volgende dag was het eindelijk zo ver: ik kon mijn visum voor Myanmar ophalen! Jeeeejj :) Gelijk een trip geboekt naar Koh Tao, zodat ik hier zo snel mogelijk kon vertrekken. Jelle en Max waren inmiddels ook op Koh Tao en heb ik daar alle dagen mee opgetrokken. Helaas was het weer niet super, de zee was erg wild dus er was niet eens strand, maar ik vermaakte me prima hier. Je hebt hier erg veel leuke restaurants, barretjes en winkeltjes. Een dag heb ik met Jelle een scooter gehuurd en zijn we lekker het eiland rondgetourd. Het was dus vooral rustig aandoen daar.

Ik ben in totaal zo'n vijf dagen geweest op dit eiland, dus het werd weer tijd voor iets nieuws; Koh Phangan! Dit eiland staat vooral bekend om het hoge party-gehalte en dat is nou niet echt waarnaar ik opzoek ben, maar ik had ook gehoord dat er super mooie stranden hier zijn. De eerste nacht had ik geboekt bij het ubertoeristische strand: Haadrin Beach, maar ik vond het eigenlijk een beetje een spookstadje. Ik had op Koh Tao een Nederlands stel ontmoet en daar heb ik op Koh Phangan een beetje mee rondgehangen. Heerlijk om na maanden druk te zijn geweest met reizen nu een paar weken te kunnen chillen!
Maar goed, ik was niet echt onder de indruk van deze plek dus ik vertrok naar het noord-westen van het eiland: Haad Yao! Wauw! Dit is inderdaard een errug mooi strand. Ik boekte hier mijn eigen bungalow (inclusief kakkerlakken, yesss ik had deze smerige beesten bijna gemist) dus dat was prima vertoeven! :)

Omdat ik toch een klein beetje gezelligheid mistte, vertrok ik naar een paar dagen weer naar een nieuw eiland: Koh Lanta. Dit was een lange reis, ik werd namelijk om 05:30 opgehaald en ik kwam daar om 16:30 aan. Samen met een Zweedse jongen een bungalow gedeeld en eigenlijk ging ik gewoon weer verder waar ik de afgelopen dagen mee bezig was: op het strand liggen, eten, drinken en vooral niet te veel doen ;).
Een dag ben ik nog naar de Animal Welfare geweest; een organisatie die uit alleen donaties bestaand die zorgt voor het welzijn van katten en honden. Ik vond het erg leuk om hier een rondleiding te krijgen en te knuffelen met kleine kittens en de verhalen te horen wat mensen allemaal voor verschrikkelijke dingen hebben gedaan met sommige beesten hier, maar hoe ze er nu vrolijk en gezond bij lopen. Haha wat een nerd ben ik ook, maar ik word hier gewoon blij van.

Voor de volgende dag had ik een trip, The 4- Islands, geboekt. Ik had het eigenlijk een beetje gehad met trips (ik krijg weer flashbacks naar de gefaalde Halong Bay-trip in Vietnam die Milou en ik hadden geboekt), maar na een paar weken was ik hier weer mentaal klaar voor ;). En wat bleek: dit was echt een super leuk, goed georganiseerde en vooral mooie trip! Ik ontmoette hier een stel met wie ik deze dag heb doorgebracht. Tijdens het snorkelen heb ik nog even hoi gezegd tegen Nemo en verder heb ik prachtige, grote maanvissen, tropische regenboog vissen en grote zee-egels gezien. Bij het derde eiland moesten we door een grot in het pikkedonker (aahh geen idee wat er allemaal onder mijn zwom!) achter onze gids aanzwemmen. Geen flauw benul waar hij ons heenbracht, totdat we na een paar minuten zwemmen bij een prachtige cave aankwamen. Deze plek werd vroeger gebruikt door piraten voor het verstoppen van hun schatten, maar het is nu een toeristenplek. Desondanks was dit echt mooi; een soort oase met een klein strandje omringd door helder water, jungle en rotsen. Bij het vierde bounty-eiland legden we aan met ons bootje voor een lunch op het strand en daarna was het weer tijd om terug te varen naar Koh Lanta. Het was echt een heerlijke dag :)

En gister was het eindelijk dan zover: ik moest weer terug naar Bangkok! Niet dat ik hier erg naar uitkeek. Sterker nog ik vind het niet leuk dat ik nu voor derde keer in drie maanden tijd hier ben, maar het is voor een goed doel; namelijk mijn vliegtuig pakken om naar India te gaan! Na een lange reis van 17 uur, ben ik vanmorgen vroeg om 05:00 hier aangekomen. Met een (andere) Zweedse jongen deel ik een hotelkamer en vandaag hebben we een beetje Bangkok verkent. En verder ben ik vooral de laatste dingetjes aan het regelen voor mijn nieuwe avontuur: India, Myanmar en Maleisie samen met mijn vriend! Jeej!!!!

Ik vind het heel raar dat mijn 'eerste' deel van mijn reis, namelijk drie maanden alleen reizen, er alweer op zit! Maar zoals jullie vast wel begrijpen kijk ik erg uit naar morgen. Niels zit inmiddels alweer een paar uur in het vliegtuig, en ik vlieg er morgenavond heen en ik land daar plaatselijke tijd om 22:00 in Chennai...

To be continued ;)

  • 18 December 2013 - 14:27

    Jacques:

    Hey Q! leuk weer eens wat te vernemen.
    Volgens mij kom je niet meer terug, je vermaakt je veel te goed en zo hoort het ook!

    XXX

    Jacques

  • 18 December 2013 - 15:23

    Paris:

    Jeeeeeeej!! Jullie zijn bijna weer herenigd!! Zo leuk!! Was mijn Kerstkaartje aangekomen bij Niels? Ah Qjur de dierenvriend!! Zo lief! Mocht je ze ook nog eten geven en verzorgen? Of voldeed een goede kroelsessie? Wel heftig om al die verhalen te horen! Ik ben stiekem best opgelucht dat je eerste deel erop zit. Alles is gelukkig goed gegaan! En mocht er vanaf nu iets mis gaan, dan is Niels er om je te beschermen! Wiehoe! Geniet ervan liefjes! Houd ons op de hoogte! En nogmaals.. Stuur wat jaloersmakende foto's!! KXS!! :)

  • 18 December 2013 - 20:56

    Simone:

    Lieve Quirine!

    Wat super al je verhalen zeg en wat leuk dat je straks samen met Niels verder gaat reizen! Ik blijf helemaal up to date zo door je berichten, echt enig hihi. Ben blij dat het goed met je gaat. En jeetje wat gaat de tijd trouwens snel zeg, dat je alweer drie maanden daar zit! Voor mijn gevoel zit je er echt net haha. Vanuit hier wil ik je alvast heeeeeeeeeele fijne, warme, avontuurlijke en spannende kerstdagen wensen:) Geniet, geniet en GENIET, want voor je het weet zit je weer in dit kleine kikkerlandje! Xx Simoon

  • 19 December 2013 - 04:58

    Quirine:

    Aaahhhh thanks papa, Paris & Simone voor de lieve berichtjes! Zit alles met een glimlach te lezen :) xxxx

  • 25 December 2013 - 13:15

    Oom Harold:

    Hallo nicht. Het begrip witte kerst is voor jou nu wel heel ver weg. Desondanks wensen we een fijne kerst toe en verder natuurlijk een mooie voortzetting van de reis met z'n tweeën.
    Blijf genieten, ondanks oude(re) mannetjes die je ter waarschuwing gelukkig wel kon ruiken :).

    Wij houden je ouders wel bezig. Toch weer een zorg minder voor je...

    Groetjes, ook van tante Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirine

Hoi! Leuk dat je op mijn waarbenjij.nu kijkt! Op 18 september 2013 vertrek ik voor een paar maanden naar Azië om daar lekker te reizen en te genieten van alles wat Azië mij te bieden heeft. Hier vertel ik mijn avonturen en alles wat ik meemaak. Veel plezier! X Quirine

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 10022

Voorgaande reizen:

18 September 2013 - 07 Maart 2014

Backpacken door Azië

Landen bezocht: